Apps

Marquèting per a aplicacions mòbils

Descobreix en aquest post les estratègies i accions de màrqueting més adients per potenciar la teva app mòbil segons els teus objectius i impulsa la teva app a l’èxit.

07/02/2022

Has invertit en una aplicació mòbil i ara no saps com llençar-la al mercat? No saps com començar a difondre la teva app? No et perdis aquest post on et mostrem algunes accions de màrqueting perquè la teva app tingui èxit.

Abans de res, és imprescindible dur a terme un estudi del mercat i definir molt bé el nostre públic objectiu. Quines característiques té? Sexe? Edat? A quines xarxes socials es mou? Quin tipus de contingut consumeix? Quins hobbies té? Conèixer bé al target al qual ens dirigim és la base per poder dur a terme una estratègia d’èxit.

El següent pas serà definir la fase en què ens trobem, ja que en base a aquesta podrem definir les accions més recomanables. En quina fase es pot trobar una app? Fase inicial o de branding, fase de captació dusuaris i descàrregues o fase de reactivació dús de l’app.

Fase de branding: fase que té com a objectiu donar a conèixer la marca. Normalment, es correspon amb la fase inicial de llançament de gairebé totes les aplicacions, exceptuant les apps llançades per grans marques que necessiten una estratègia de marca. En aquesta base busquem ser visibles i que els usuaris ens coneguin i ens tinguin presents a l’hora de buscar una solució a les seves necessitats.

Quines estratègies i/o accions has de dur a terme a la fase de branding?

  • Crea una landing: Augmenta la teva presència en línia i crea una pàgina atractiva, on presentis les funcionalitats de l’app. Serà molt important ja que aquí es dirigiran moltes accions de màrqueting i és aquí on volem acabar de convèncer l’usuari que la nostra aplicació és la solució que està buscant. És imprescindible que aquesta pàgina tingui un disseny 100 % responsive, a banda d’una estètica molt cuidada, tingui enllaços per poder descarregar l’aplicació i tingui implementada correctament l’analítica web.
  • Publica a les xarxes socials: No hi ha res més visual que les xarxes socials. Però compte, tingues present on és el teu públic objectiu i centra els teus esforços a les xarxes socials on tingui presència. No és el mateix treballar el màrqueting duna app B2B que una B2C o C2C… Per exemple, en una xarxa social com Linkedin és més fàcil arribar al target d’una app B2B que a B2C.
  • Genera reviews a la fase de testing i difon-les a les teves xarxes, aconsegueix valoracions d’usuaris sobre la teva app i utilitza’ls com a arguments per generar bona imatge de marca i convèncer altres usuaris que la teva app és la millor per a la seva necessitat. Publica aquestes ressenyes a les teves xarxes i a la teva pàgina.
  • Utilitza el màrqueting dinfluències: Contacta amb influencers que difonguin la teva app. És súper important triar bé amb qui tindràs una col·laboració, estudia les aficions del teu públic objectiu, la seva edat, a quines xarxes socials es mouen i en base a això tracta de triar l’influencer més afí.
  • Publicitat a les xarxes socials: Generalment aquesta publicitat és més barata i té un major abast, ideal per a aquesta fase de branding. Igual que en les accions anteriors, tria les xarxes socials on hi ha el teu públic objectiu i segmenta els teus anuncis segons els interessos més afins al teu target.

Accions i estratègies per a la fase de captació dusuaris i descàrrega.

  • Estratègia ASO i SEO: Treballa el SEO de l’App a les app store, i el SEO del teu landing per arribar als usuaris que estiguin buscant en els motors de cerca apps relacionades amb la temàtica de la teva aplicació.
  • Genera contingut en fòrums i sites de temàtiques afins a la teva app: Localitza revistes digitals, fòrums o llocs que es centrin en la temàtica de la teva app i hi publiquin. Arribaràs a un públic que realment està interessat en aquest contingut.
  • Premia els usuaris de la teva app que la recomanin: Ofereix cupons o contingut exclusiu, desbloqueja funcionalitats exclusives a aquells usuaris que recomanin a altres usuaris la teva app.
  • Crea estratègia de concursos/sortejos creuades: publicita el concurs o sorteig a les teves xarxes socials, indicant a l’usuari que per poder concursar ha de realitzar una acció a l’aplicació.

Accions a dur a terme en una fase de reactivació de lusuari:

  • Email màrqueting: envia als teus usuaris a través del correu electrònic notícies i contingut sobre la teva app i les seves funcionalitats.
  • Recompensa els teus usuaris per utilitzar la teva app: Per exemple, l’Aplicació de compres Shein, si un usuari es connecta cada dia, el recompensa amb punts i cupons de descompte per a les seves compres futures, promovent així l’ús diari de l’app
  • Notificacions push: Envia notificacions als teus usuaris perquè accedeixin a l’app.

Galería de Imágenes

Al dar OK aceptas nuestra política de privacidad.