Apps

Quant costa pujar una aplicació a una app store?

En aquest post analitzem les tarifes de les app store més populars, Google Play Store, Apple Apps Store i Amazon apps store.

21/02/2022

Quant costa pujar una aplicació a una App Store?

En aquest post anem a resoldre una de les preguntes més freqüents que ens realitzen els nostres clients i a analitzar les tarifes de les app store més populars: Apple App Store, Google Play Store i Amazon App Store.

Publicar la teva aplicació en aquestes plataformes pot tenir grans avantatges: per un costat, degut al seu ús masiu et permeten aconseguir un major abast i visibilitat; d’altra banda, genera més confiança dels usuaris envers la teva app i, a més a més, et permeten promocionar les teves aplicacions aconseguint arribar a un públic més ampli.

Però has de saber que això no és gratis i que les botigues d’aplicacions, de la mateixa manera que qualsevol altre intemediari, tenen un cost. 

A continuació, analitzem el cost de publicar a l’app store de Google, d’Apple i d’Amazon.

Quant costa publicar una aplicació a Google Play Store?

  • Una taxa de 25 dòlars que cobra Google per enregistrar-se i crear un compte de desenvolupador d’aplicacions, aquest tipus de compte és necessari per poder publicar les apps a la botiga. Aquesta taxa només es paga una vegada, si des d’aquest compte pugem més aplicacions, no necessitarem tornar a pagar aquesta taxaA tenir en compte! Es redueix aquesta comissió al 15 % en el cas dels subscriptors que mantinguis després que hagin pagat durant 12 mesos.

    Això afecta només i exclusivament serveis que utilitzin la plataforma de Google per gestionar subscripcions, però no a jocs i aplicacions que generen ingressos amb microtransaccions.

  • Una comissió de transacció fixa del 30 % dels ingressos generats per l’app. 

Conclusió: Taxa de 25 dòlars  (sobre 22 €) + 30 % dels ingressos.

Galería de Imágenes

Quant costa publicar una aplicació a Apple App Store?

  • Per poder publicar a l’app store d’Apple, cal estar registrat com a desenvolupador, i per això has de pagar una taxa anual segons la membresia i categoria de desenvolupador on et registris. Opcions de membresia que ofereix apple:
    • Una membresía bàsica, la més comuna, com a desenvolupador iOS, que consta d’una taxa de 99 dòlars a l’any que cobra Apple, per registrar-se com a desenvolupador i poder pujar un nombre il·limitat d’apps.
    • Una membresía més avançada com a empresa desenvolupadora dApple, amb una taxa anual de 299 dòlars, que permet a les grans organitzacions desenvolupar i implementar aplicacions patentades dús intern per als seus empleats.

Per a qui es recomana aquesta opció?

Aquest programa és per a casos dús específics que requereixen una distribució privada directament als empleats mitjançant sistemes interns segurs o mitjançant una solució d’administració de dispositius mòbils.

Aquesta taxa s’ha de renovar anualment.

  • Igual que Google, té una comissió de transacció fixa, segons els guanys generats: 
    • Del 30 % dels ingressos generats per l’app, si el desenvolupador genera més d’un milió dòlars a l’any de guanys (entesos els guanys un cop sostreta la comissió).
    • Del 15 % dels ingressos generats per l’app, si el desenvolupador genera menys d’un milió de dòlars a l’any de guanys.

Quant costa publicar una aplicació a l’App Store d’Amazon?

  • Al contrari que Apple, Amazon no té cap taxa de registre. És gratis publicar.
  • Però sí que té una comissió de transacció fixa que dependrà dels ingressos que generin els desenvolupadors anualment: 
    •  Si el desenvolupador guanya menys d’1 milió: Haureu de pagar un 20 % dels ingressos generats i amazon us proporcionarà un crèdit promocional en AWS equivalent al 10 % dels seus ingressos.

És a dir, si ets desenvolupador i aprofites aquests crèdits, l’equivalent del repartiment és un 90-10: 90 % pel desenvolupador i un 10 % per a Amazon.

    • Si el desenvolupador guanya més de 1 milió: transacció fixa del 30% dels ingressos generats per lapp.Al contrari que Apple i Amazon no té cap taxa de registre.

Comissió fixa sobre guanys generats per les aplicacions:

En els apartats anteriors hem parlat sobre la taxa fixa de comissió que cobren les diferents botigues sobre els guanys generats per l’app, però… sobre què s’aplica aquesta taxa de comissió de transacció?

La taxa s’aplica:

  • Sobre els ingressos generats de compres a l’aplicació:

Les compres dins de l’aplicació (IAP) inclouen qualsevol transacció realitzada dins de l’aplicació (excepte la compra de béns físics), per exemple, la compra d’un vol a una aplicació de viatges. Si utilitzeu publicitat dins la seva aplicació mòbil com a estratègia de monetització d’aplicacions, les botigues d’aplicacions no poden cobrar per això.

  • Ingressos generats del pagament de subscripcions.
  • Ingressos generats per descarregar aplicacions de pagament.

Al dar OK aceptas nuestra política de privacidad.