Innovació

Assistents virtuals al sector salut

No hi ha dubte del gran potencial que tenen els assistents virtuals en el sector salut. Aquests dispositius, fàcils d’usar i accessibles per a tothom, ens obren les portes a una infinitat de possibilitats al món de la teleassistència.

22/11/2021

Assistents virtuals al sector salut

Cada cop és més fàcil trobar a les nostres cases un assistent virtual com Siri, Alexa, Cortana o Google Now, i és que aquests dispositius intel·ligents han arribat per quedar-s’hi. Encara que avui dia aquests dispositius s’utilitzen principalment per solucionar problemes quotidians a casa nostra, no hi ha dubte del seu gran potencial en altres sectors com el laboral o el sanitari.

El primer a apostar per l’ús d’aquests assistents en àmbit sanitari, concretament al camp de la teleassistència, va ser Amazon. El 2018, van dur a terme un programa pilot en col·laboració amb l’Hospital Cedars-Sinai de Los Angeles, on van instal·lar als dispositius Alexa el programari desenvolupat específicament per a l’àmbit sanitari, anomenat Avia. Van instal·lar els dispositius a les habitacions de l’hospital permetent als pacients comunicar-se directament amb el metge i fer tasques bàsiques de forma autònoma, optimitzant així el treball sanitari.

 

Per què tenen tant de potencial en l’àmbit sanitari?

 

Si analitzem les característiques d’aquests dispositius, detectem ràpidament els principals avantatges de l’ús dels assistents virtuals en l’àmbit de la salut:

  • Interacció home-màquina de forma natural per comunicació per veu: el control de veu, amb un llenguatge natural fa aquests dispositius accessibles per a tothom, persones amb mobilitat reduïda, usuaris no tecnològics…
  • Sense corba daprenentatge: Es tracta de dispositius molt fàcils dutilitzar, amb una simple ordre i un llenguatge natural podem interactuar amb el dispositiu.
  • Realització de tasques i serveis: aquests dispositius són capaços de realitzar una llarga llista de tasques i serveis, amb només una ordre pot realitzar una compra, encendre una llum o fer una trucada sense marcar cap número…
  • Aprenentatge i organització: Aquests dispositius basats en intel·ligència artificial utilitzen les dades que recopilen per a l’aprenentatge automàtic.

En resum, la facilitat d’ús fa que siguin accessibles per a tothom, cosa que els converteix en l’eina idònia per millorar el camp de la teleassistència.

Vegem un cas pràctic de com aquests assistents poden ajudar els usuaris, de manera ràpida i senzilla:

L’usuari: El senyor Joan, un usuari de 80 anys sense coneixements de tecnologia.

Què pot fer? A les 08.00 del matí el seu altaveu intel·ligent el desperta i li desitja bon dia. El senyor Joan li contesta amablement i el dispositiu ja és conscient que en Joan està bé. Mitja hora més tard, l’assistent virtual avisa al Joan que s’ha de prendre la seva medicació diària i reportar-li com es troba avui . Al migdia, el senyor Joan té el costum de trucar a la seva filla, així que li demana, sense haver de marcar cap número, que li truqui per poder conversar amb ella una estona.

Mentrestant, els seus fills reben al dispositiu mòbil una notificació que en Joan ha pres la medicació correctament i que es troba perfectament.

Desenvolupament d'skills a Assistents virtuals

Les Skills dels assistents virtuals són funcionalitats extra afegides per tercers que pots instal·lar al teu assistent. Si fem un símil amb els dispositius mòbils, vindrien a ser com les aplicacions per a l’assistent de veu.

Amb aquestes Skills afegim funcionalitats als assistents virtuals. Per això, per poder oferir als usuaris noves funcionalitats que els ajudin en el dia a dia, és imprescindible un treball de desenvolupament. Si tens una idea de desenvolupament d’skill, contacta amb l’equip de GooApps i t’ajudem a desenvolupar-la.

 

Pren el següent pas

Completa el formulari i GooApps® t’ajudarà a trobar la millor solució per a la teva organització. Ens posarem en contacte amb tu molt aviat!





    Contactar

    Al fer clic a OK accepteu la nostra política de privadesa.