En aquest post analitzem les tarifes de les app store més populars, Google Play Store, Apple Apps Store i Amazon apps store.
21/02/2022
En aquest post anem a resoldre una de les preguntes més freqüents que ens realitzen els nostres clients i a analitzar les tarifes de les app store més populars: Apple App Store, Google Play Store i Amazon App Store.
Publicar la teva aplicació en aquestes plataformes pot tenir grans avantatges: per un costat, degut al seu ús masiu et permeten aconseguir un major abast i visibilitat; d’altra banda, genera més confiança dels usuaris envers la teva app i, a més a més, et permeten promocionar les teves aplicacions aconseguint arribar a un públic més ampli.
Però has de saber que això no és gratis i que les botigues d’aplicacions, de la mateixa manera que qualsevol altre intemediari, tenen un cost.
A continuació, analitzem el cost de publicar a l’app store de Google, d’Apple i d’Amazon.
Això afecta només i exclusivament serveis que utilitzin la plataforma de Google per gestionar subscripcions, però no a jocs i aplicacions que generen ingressos amb microtransaccions.
Conclusió: Taxa de 25 dòlars (sobre 22 €) + 30 % dels ingressos.
Per a qui es recomana aquesta opció?
Aquest programa és per a casos dús específics que requereixen una distribució privada directament als empleats mitjançant sistemes interns segurs o mitjançant una solució d’administració de dispositius mòbils.
Aquesta taxa s’ha de renovar anualment.
És a dir, si ets desenvolupador i aprofites aquests crèdits, l’equivalent del repartiment és un 90-10: 90 % pel desenvolupador i un 10 % per a Amazon.
En els apartats anteriors hem parlat sobre la taxa fixa de comissió que cobren les diferents botigues sobre els guanys generats per l’app, però… sobre què s’aplica aquesta taxa de comissió de transacció?
La taxa s’aplica:
Les compres dins de l’aplicació (IAP) inclouen qualsevol transacció realitzada dins de l’aplicació (excepte la compra de béns físics), per exemple, la compra d’un vol a una aplicació de viatges. Si utilitzeu publicitat dins la seva aplicació mòbil com a estratègia de monetització d’aplicacions, les botigues d’aplicacions no poden cobrar per això.
Completa el formulari i GooApps® t’ajudarà a trobar la millor solució per a la teva organització. Ens posarem en contacte amb tu molt aviat!